Re: postfix og web-baseret mail/admin-grænseflad e?=

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 20:46:31 CET

Date: Mon, 29 Nov 2004 20:46:31 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: postfix og web-baseret mail/admin-grænseflad e?=
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg er lige migreret fra en Qmail løsning til
> Postfix+courier imap+MySQL+Postfix Admin og indtil
> videre spiller det helt fint.

Jeg installérede postfix admin fra ports-samlingen, og
ændrede i apache-opsætningen, så den ser ned i
postfixadmin-mappen under /usr/local/www, så den også
læser .htaccess. Men når jeg første gang skal logge på
med admin/admin, siger den at brugernavn/kodeord er
forkert. Filen .htpasswd er også i mappen, det er den
oprindelige fra installationen.

Jeg har installéret apache 1.33, php 4.3.9, mysql
4.0.22, postfix 2.11. Postfix installérede jeg med
mysql-understøttelse.

Er der et eller andet helt fundamentalt jeg overser?
Udfra installations-filen var der ikke flere ting der
skulle på plads.

Claus