postfix og web-baseret mail/admin-grænseflade

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 00:03:05 CET

Date: Mon, 29 Nov 2004 00:03:05 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: postfix og web-baseret mail/admin-grænseflade
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Skal flytte nogle postbokse over fra en qmail-baseret
virtuel (vpop) webmail-løsning over til postfix. De
bruger squirrelmail og virtuelle postkasser, mysql som
database. En superbruger opretter og sletter brugere
på hvert enkelt domæne.

Jeg har læst de forskellige vejledninger på
postfix.org, bl.a. web-cyradm, men den lod til at læne
sig meget op ad Linux.

Postfix Admin ser ud til at være det rette værktøj til
at bruge til en sådan opgave
(http://high5.net/postfixadmin) og jeg er mest
tilbøjelig til at bruge det som udgangspunkt. Da jeg
tidligere har brugt courier-imap, vil jeg gerne
fortsætte med det.

Vil disse pakker fungere sammen? Jeg har på
http://www.khoosys.net/single.htm?ipg=118 set en
vejledning, men vil andre imap-servere,
administrations-værktøjer etc. være mere optimale?

Der er snak om ca. 30 (små) domæner og ca. 5-10
brugere på hvert domæne, så det er jo ikke alverden,
men det skal passe sig selv (administreres af kunderne
selv) så vidt det kan lade sig gøre.

Skal afvikles på FreeBSD 5.3 stable.

Claus