Re: FreeBSD, firefox1.0 og java

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 27 Nov 2004 - 16:21:56 CET

Date: Sat, 27 Nov 2004 16:21:56 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD, firefox1.0 og java

On Sat, Nov 27, 2004 at 03:59:39PM +0100, Jens Fallesen wrote:

> Det spiller fint her. Jeg har installeret Java fra ports og herefter
> Firefox (i mit tilfælde ikke fra ports, men det burde være lige meget).
> Afslutningsvis har jeg kopieret filen libjavaplugin_oji.so fra
> /usr/local/jdk1.4.2/jre/plugin/i386/ns610 til Firefox' plugins-directory.

Først af alt. Det burde ikke været nødvendigt at kopiere .so-filen, men blot
at lave et symbolsk-link. For det andet så burde det slet ikke være
nødvendigt at skulle gøre noget hvis man bruger ports. Mozilla plugins er
samlet i et katalog som alle mozilla-browserne bruger. Således vil
java-plugin virke for både mozilla og firefox hvis man installerer disse.

Jeg har lige opgraderet alle min ports og reinstalleret java fra den pakke
jeg har lavet tidligere og det virker fint med firefox.

Man må jo egentlig ikke distribuere jdk binært, men hvis du (Gitte) ikke kan
få det til at lykkes så send mig en mail.

Mvh
Sven Esbjerg