Re: 5.3-REL: install problem, hardisk (mere info)

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Nov 2004 - 23:51:05 CET

Subject: Re: 5.3-REL: install problem, hardisk (mere info)
From: Jimmy Selgen <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 18 Nov 2004 23:51:05 +0100

On Thu, 2004-11-18 at 20:13 +0100, Joachim Bondo wrote:
> Der er nogen debug-information (Alt-F2), som måske kan hjælpe:
>
> ad2: WARNING - WRITE_DMA UDMA ICRC error (retrying request) LBA=63
> ad2: WARNING - WRITE_DMA UDMA ICRC error (retrying request) LBA=63
> ad2: FAILURE - WRITE_DMA status=51<READY,DSC,ERROR>
> error=84<ICRC,ABORTED> LBA=63

Lyder meget som dem jeg får på min maxtor disk når den skal vågne fra
power save.
Underligt nok er det kun min maxtor disk, og ikke mine WD diske.
Når først den har lavet en "FAILURE" så får jeg en "Bad file descriptor"
på device filen.
Ved en efterfølgende reboot laver den så en panic efter den har flushet
disk buffers.

Jeg har for et par uger siden sendt noget til -current, og har også set
andre med samme problem, men jeg har endnu ikke set nogen reaktioner på
det.
Problemet startede for mit vedkommende efter BETA6. Indtil da virkede
det fint.

Standard svaret jeg fik for ca. 3 år siden var, at det var min
(daværende nye) disk der var ved at stå af, så jeg har efterhånden lært
at ignorere fejlen :) Det er dog en smule svært når nu 5.3 insisterer på
at detache min disk første gang den "fejler".

/Jimmy