Re: 5.3-REL: install problem, hardisk (mere info)

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Nov 2004 - 23:28:26 CET

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: 5.3-REL: install problem, hardisk (mere info)
Date: Thu, 18 Nov 2004 23:28:26 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 18 Nov 2004, at 22:25, Laust S. Jespersen wrote:

> Som Simon siger:
> "Prøv at ignorere advarslen og installere som om den ikke var der. Har
> altid virket for mig..."
>
> Det samme har altid virket for mig også.
>
> Prøvede du det eller gik du bare videre med installationen med
> BIOS værdierne?

Jeg ignorerede advarslen og gik videre, men fik senere fejlen om, at
root filsystemet ikke kunne oprettes, da selve installationen skulle
til at starte. Jeg prøvede også at indtaste de på hardisken
specificerede værdier, hvilket ikke affødte en advarsel, men stadig gav
fejlen, da installationen skulle starte.

Under Knoppix har jeg kunnet formattere disken uden problemer. Jeg har
også prøvet at installere efter Knoppix-formatteringen men med samme
nedslående resultat.

Joachim