RE: pf og pass

From: Tue Topholm (none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Nov 2004 - 22:20:56 CET

From: "Tue Topholm" <none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: pf og pass
Date: Wed, 3 Nov 2004 22:20:56 +0100

-Hvis du nu fortaeller, hvordan dit netvaerk er bygget op, og hvilke
-forbindelser (ikke _pakker_) du vil tillade fra den ene og den anden
-side af firewallen, kan vi nok bedre hjaelpe dig.

Jeg har to netværkskort
ext_if = "rl0"
int_if = "vr0"

server = "1.2.3.4"
#Det jeg vil er at lukke alt op på rl0
pass in quick on $ext_if all
pass out quick on $ext_if all

#lukke alt på vr0:
block drop in log on $int_if all
block drop out log on $int_if all

***** Skal jeg have den med, den sidste af dem ***

#Så vil jeg lukke op for port 80 (http)

pass in on $int_if proto tcp from any to $server port = http modulate state

Men så er mit spg. skal jeg også åbne op, så den kan sende ud.
pass out on $int_if proto tcp from $server to any port = http modulate state
nu hvor jeg har:
block drop out log on $int_if all

Det har jeg lige prøvet, og så lukkede den fuldstændig af..

/Tue

Virus checked by eXtendia AntiVirus AVK
Version: AVK 15.0.803 from 02.11.2004
Virus news: www.extendiaAVK.com