Re: Securing sshd against unwanted login attempts

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Nov 2004 - 16:59:27 CET

Date: Tue, 2 Nov 2004 16:59:27 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Securing sshd against unwanted login attempts

Quoting Erik Norgaard (norgaard@locolomo.org):
> Jeg er ærlig talt i tvivl om hvad du forsøger at opnå. I foregående mail
> skrev du at du ville have brugbare log-filer ved at fjerne støjen fra
> robot angreb og script-kiddies. Hvis nogen forsøger at brute-force din
> ssh når den kører på en ikke standard port, så kan du med al rimelighed
> antage at det er udsædvanligt.

Jeg forstaar slet ikke problemet med stoej i logfiler. Jeg tillader kun
autentificering med noegler, saa hvis du filtrerer alle password attempts
fra, skulle du vaere godt koerende. Jeg har stadig ikke set forsoeg paa
at bruteforce SSH-noegler, og jeg tvivler ogsaa staerkt paa, at det vil
blive specielt udbredt (held og lykke til de faa stakler).

> Så skulle det jo være overkommeligt at blokkere for forbindelser fra
> alle andre end de højst tre lande hvori i befinder jer. Hvis du er
> interesseret har jeg et lille script til at generere filter regler for
> bestemte lande.

Jeg vil gerne have en kopi af dette, evt. off-list. Genererer det
ipfw-regler? I saa fald vil jeg da gerne bruge lidt tid paa at lave en
pf-udgave.

--
There is no place I can go, there is no way I can hide.
It feels like it keeps coming from the inside.