Re: Hjælp til for-løkke i shell script

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Nov 2004 - 15:19:26 CET

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hjælp til for-løkke i shell script
Date: Mon, 1 Nov 2004 15:19:26 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 1 Nov 2004, at 14:26, Michael Knudsen wrote:

> Hvad skal dit script reelt goere? Kan det ikke kodes ren awk?
>
> { print; }
>
> Ovenstaaende skriver alle linier af en fil ud.

Det er for-løkken, der splitter linien op, ikke awk, grep eller cat.
Løkken er en del af et større script, der dagligt henter et stort
pdf-dokument ned, konverterer det til tekst, søger efter bestemte
søgeord (listet i en separat fil) og emailer mig et referat om hvilke
relevante ord, der blev fundet, så jeg kan dykke ned i pdf-dokumentet
efter behov.

> Hvis du vil goere det i sh, skal du nok bruge read:
>
> while read a ; do echo $a ; done

read gør tricket. Tak for det, alle sammen!

Når jeg læser man-siden til read, står det som et C-kald. Jeg vidste
ikke jeg kunne kalde et sådant fra sh (eller også er der bare ingen
man-side til shell-versionen af read på min Mac).

Joachim