nfs server stopper i få sekunder

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 May 2004 - 08:27:30 CEST

Date: Tue, 18 May 2004 08:27:30 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: nfs server stopper i få sekunder
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Jeg har følgende oplæg:

To NFS-servere, den ene er FreeBSD 5.2+, den anden en
Redhat Linux 7.3. Syv 5.2.1-FreeBSD-baserede
web-servere kobler sig op mod disse to NFS-servere.
Det går stort set OK mod FreeBSD, men med
Linux-serveren får jeg disse meldinger i
/var/log/messages hver dag:

nfs server elin:/data/global: not responding
nfs server elin:/data/global: is alive again

Selve afbrydelsen tager ikke mere end et par sek., og
så kommer den på banen igen.

Jeg husker at der på current-listen var et indlæg hvor
man kunne justere en (udp?) parameter i /etc/fstab.
Jeg har kigget alle arkiver på freebsd.org igennem på
current-listen siden jan. 2004. (og jeg mener alle),
har trawlet google med nfs, linux, freebsd
site:freebsd.org, men har mest fået en masse tang i
nettet.

Jeg er usikker på om indlægget var skrevet af en
Baldwin, men det er det navn jeg hæfter mig ved.

Er der andre som har koblet nogle FreeBSD-web-servere
mod en Linux-server, og har haft lign. symptomer?

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan