Re: Postfix, maillog -> sql

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 May 2004 - 14:13:54 CEST

Date: Mon, 3 May 2004 14:13:54 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix, maillog -> sql

On Mon, May 03, 2004 at 02:09:24PM +0200, Lennart Sorth wrote:

> Ville det ikke være sjovere at få syslogd til det ?

Det mest hensigtsmæssige jo.
Dog skulle det primært bruges til, at hvorfor en mail eventuelt
ikke nåede frem til en modtager. Så kunne jeg lave en lille front-end
i php/perl eller lign. Så folk selv kunne se hvorfor mailen fra
spamgod@spambox.spm ikke blev leveret, og jeg skulle ikke ligge
og grave maillogs igennem :)

Man kan så disktuere, om sådan en database ikke ville fylde lidt
rigeligt efter et par måneder - men ide diske er jo bilige i disse dage.

--
Med Venlig Hilsen
Søren Elleby Sørensen