Re: pf og ipfw

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 01:26:22 CEST

Date: Tue, 30 Mar 2004 01:26:22 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: pf og ipfw

Quoting Claus Guttesen (cguttesen@yahoo.dk):
[snip: ipfw-config]
> Her får alle ip-adresser 512 KBit. Dette kan ikke
> umiddelbart lade sig gøre med pf, med mindre at man
> tager og skriver alle ip-adresser i pf.conf, hvilket
> ikke er så elegant.

Nu kan jeg ikke lige ipfw, men er du sikker paa, at pf ikke kan dette?
Har du laest PF FAQ?

        http://www.openbsd.org/faq/pf/

Mig bekendt kan du bruge CIDR, tables eller noget, som du saa tildeler
en koe.

> Bliver det muligt i OpenBSD 3.5 at lave en sådan type
> allokéring? Udfra changelog'en ser det ikke sådan ud.

Jeg mener, at det kom foer 3.2, hvis det jeg snakker om, kan bruges.

Mvh. Michael.

--
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there
first, and is waiting for it.