Re: system load 1.00

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Mar 2004 - 23:14:03 CET

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 24 Mar 2004 23:14:03 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: system load 1.00

Quoting Michael Hembo (hembo@micron.dk):

> Load er konstant 1.0x og CPU er 90 - 95% idle, hvad er det lige der gør det i dette tilfælde.
> Jeg har en vag fornemmelse af at jeg har konfigureret mig ind i et hjørne.
Et rigtigt godt bud er at du bruger en del tid paa interrupts, saa du
kan jo tage et kig paa hvad der bliver brugt interrupt-tid paa. systat
siger at du bruger tid paa clock-interrupts og xl0. xl0 er nok bgpd's
skyld og RTC lugter af at du har skruet HZ i passende retning, saa du
context-switcher noget mere.

Husk paa at average load er lidt svagt defineret og varierer fra UNIX
til UNIX. Paa nogen af maskinerne er det laengden af run-queuen. Paa
andre er det laengden af run-queuen, plus processer der er
UNINTERRUPTIBLE. Andre igen maaler ogsaa paa short-term-sleeps.

Jeg vil tro at det er det, der er grunden til at det fungerer som det
goer ;)

--
j.