Re: SV: pf og passiv ftp-klient

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Mar 2004 - 15:24:07 CET

Date: Wed, 24 Mar 2004 15:24:07 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: SV: pf og passiv ftp-klient
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> any port ftp -> 127.0.0.1 port 8021

> Blokkere du så ikke også alt ud af $ext_if, eller er
> jeg helt galt på den??

Jeg har en pass out quick on $ext_int, kan godt ftp'e
fra firewallen.

Jeg fandt halvdelen af svaret. Jeg har en rdr til lo0
når det er ftp (port 21). Jeg tilføjede rdr pass, og
fjernede desuden pass in port 21 længere nede. Da jeg
fjernede min pass in, fik jeg logget på den eksterne
ftp-server, men ls (og andre kommandoer som kræver
passiv ftp) stopper stadig op.

Jeg har en

pass in on $ext_if inet proto tcp from any to $ext_if
user proxy keep state

som et af de sidste kommandoer.

Der er et eller andet sted jeg fjerner pakker uden at
være klar over det.

Takker for indspillene.

Hilsen
Claus