Re: Postfix / amavisd-new

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 Mar 2004 - 09:12:36 CET

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix / amavisd-new
Date: Sun, 21 Mar 2004 09:12:36 +0100

On Saturday 20 March 2004 15:44, Phil Regnauld wrote:

> Nåh, det er så bare mig der er blind -- så ikke før nu at du havde
> faktisk sendt .cf'er :)

:P

er mit problem.. seet, påpegede det kort efter i #bsd-dk..

Efter deaktivering af den linie, så virkede alt som det skulle..

mit problem er at postfix matcher alle subdomains og recipients' for alle
disse subdomæner i både relay_domains (chokoladepriser.dk exsistere == match)
men der findes ingen liste over email modtagere af @mail.chokoladepriser.dk i
relay_recipient_maps (da jeg ikke HAR sådan en) og derfor bouncer den..

Det er en feature som postfix har, jeg kender ikke begrundelsen for den, men
man burde kunne definere relay_domains/relay_recipient_maps med en option der
betød "match ikke subdomains".

Det er så også den eneste "fælde" jeg fandt i overgangen fra qmail til
postfix..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk