Re: SNMP

From: Nicolai Petri (none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Mar 2004 - 08:16:49 CET

From: Nicolai Petri <none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SNMP
Date: Thu, 18 Mar 2004 08:16:49 +0100

On Wednesday 17 March 2004 22:14, Morten Winther wrote:

Hej Morten

> Jeg får ikke flere ting frem.
>
> Jeg lagde lige mærke til at den stopper ved :
>
> Error: OID not increasing: UDP-MIB::udpLocalAddress.192.168.1.2.68
For at undgå denne fejl plejer jeg at bruge -Cc parameteren til snmpwalk. Det
er så vidt jeg husker udstyret du snakker med der er skyld i fejlen så en
anden MIB vil ikke hjælpe.

> Bad operator (/): At line 151 in /usr/local/share/snmp/mibs/WG.txt
> test: Unknown Object Identifier (Sub-id not found: (top) -> test)
> root@gaia [/usr/web/tom/www] #
>
> Linie 151 indeholder:
> wan/lan OBJECT IDENTIFIER ::= { advancedSetup 2 }
Dette kunne tyde på at du mangler at inkluderer en mib som din WG afhænger af.
Prøv at checke om IMPORT sektionen i toppen af mibben skriver hvad den gerne
vil have.. Det kan også være et problem med "/" i wan/lan ...

Mvh.
Nicolai Petri