Re: FreeBSD certificering ??

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 19:41:58 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD certificering ??
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 10 Mar 2004 19:41:58 +0100

In message <none@404F2564.50401--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk>, Lars Thegler writes:

>Måske er det på tide vi gør noget ved dét; læs
>http://perl.plover.com/certification/

Det har været oppe at vende flere gange, første gang er snart 8 år
siden.

Hver gang er det strandet på noget i stil med at de firmaer der har
været kontaktet har sagt noget i stil med: "Taget i betragtning
hvor få job-annoncer der nævner FreeBSD, så tror vi ikke der er et
marked der kan betale for arbejdet med at udvikle testen".

Det betyder naturligvis ikke at vi ikke kan lave en certificering
lokalt i f.eks BSD-dk regi, men hvis en sådan certificering skal
betyde noget, så skal der også være nogen der dumper på den, ellers
tror folk simpelthen bare det er en gang reklamegas.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956