Re: m0n0 wall

From: Nicolai Petri (none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Mar 2004 - 21:24:13 CET

From: Nicolai Petri <none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: m0n0 wall
Date: Mon, 1 Mar 2004 21:24:13 +0100

On Monday 01 March 2004 21:08, Morten Winther wrote:
> Hej
Hej Morten.

> Jeg har lige fået min soekris 4801 og har smidt m0n0 wall på, hvor jeg
> har sat den op til dhcp, får fint en local ip, men kan ikke pinge noget
> undtagen 192.168.1.1 og .0.20(wan)
Bemærk at hvis dit WAN net er i "private" adress range så er alt trafik denied
som default. Check under settings for WAN interfacet og fjern det nederste
kryds.

> Jeg har lavet et par regler der tillader al trafik begge veje, og den
> burde jo NAT'e alt udgåedne trafik. Hvad gør jeg galt?
Det er ikke nødvendigt at tillade trafik tilbage igen da m0n0wall er en
stateful firewall. Derfor er det kun nødvendigt med indgående regler når du
har indgående NAT-mappings.

> / morten
Mvh.
Nicolai