Re: 4.10 freebsd som "smider" ip adresser (alias's) ?

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Jun 2004 - 15:51:01 CEST

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 4.10 freebsd som "smider" ip adresser (alias's) ?
Date: Tue, 29 Jun 2004 15:51:01 +0200

On Tuesday 29 June 2004 14:54, Hroi Sigurdsson wrote:

> Har du angivet korrekt netmaske? (/32 hvis du i forvejen har adresser på
> samme subnet) Forsvinder de runtime eller efter boot?

jeg havde voldsomme problemer med min "router"/"firewall" maskine, og har
pillet rundt med den hele dagen igår.. (det er en anden maskine end den mail
disse jails).

pinger så en af de jails som er sat op, med /32 og får "no route til host"..

jeg kigger så på opsætning, ser mere fortvivlet ud og fatter hat.. går endelig
hen til min maskine med de her 5 jails og ser at ALLE aliaser er væk..

hvorfor, eller hvordan, eller pga netværksproblemer/timeout.. dunno ? Jeg kan
bare ikke forstille mig jeg er den eneste der har oplevet det..

maskinen havde i øvrigt kørt ca 20 dage med den aktuelle opsætning, hvis ikke
mere.. efter reboot var alt fint igen..

--
regards, Peter Larsen