Re: FreeBSD 5.2.1 under VMware?

From: Klaus Harbo (none@klaus--harbo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 Jun 2004 - 15:07:06 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 5.2.1 under VMware?
From: Klaus Harbo <none@klaus--harbo.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 25 Jun 2004 15:07:06 +0200

"Gorm J. Siiger" <none@gjs--sonnit.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> From: "Gorm J. Siiger" <none@gjs--sonnit.dk.lh.bsd-dk.dk>
> Subject: Re: FreeBSD 5.2.1 under VMware?
> To: bsd-dk@bsd-dk.dk
> Date: Fri, 25 Jun 2004 13:56:53 +0200
>
> Jeg har ikke testet i GSX, men prøv at køre uden ACPI.
>
> Det er først i 4.5x jeg fik 5.2.1 til at virke.

Jeg har researchet lidt via nntp://news.vmware.com hvor jeg fandt en
posting (som jeg tænker også kunne have listens interesse, se da
nedenfor) som antyder at der _er_ problemer med VMware 3 og FreeBSD
5.2 - sådan som Gorm også konkluderer overfor.

De suspend/ problemer Makoto beskriver kunne meget vel være
ACPI-relaterede, og jeg tænker derfor at jeg foreløbig er bedst
stillet med v4.10 fremfor noget 5.x (jeg forsøgte også at boote fra
kern.flp fra 5.1 - samme symptom/ingen boot).

Jeg har lige bootet uden problemer fra kern.flp fra 4.10 - så det ser
lovende ud.

Er der nogen som kan sige om jeg kan forvente at kunne lave en
nogenlund smooth upgrade når jeg skal fra 4.10 til 5.x, eller bliver
'start fra scratch' igen-igen til sin tid? Erfaringer?

Tak for hjælpen!

-K.