authpf på OBSD-CURRENT

From: Simon Thoustrup (none@simon--thoustrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 Jun 2004 - 23:35:58 CEST

Date: Mon, 7 Jun 2004 23:35:58 +0200 (CEST)
Subject: authpf på OBSD-CURRENT
From: "Simon Thoustrup" <none@simon--thoustrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej,

er der nogen af jer der bruger authpf på en -current OpenBSD?
Jeg har lige testet med et snapshot og cvs-source, men det ser ikke
umiddelbart ud til at fungere.
På en normal 3.5 er der ingen problemer. Jeg kan se i koden (og
changelogen), at man har ryddet op, så man nu benytter pfctl interfacet
istedet for at suge kode fra pfctl ind.

Min egen research giver, at det anker der hedder authpf ikke indeholder
alle reglerne for rulesets herunder i -current. På min 3.5, hvor altså
authpf fungerer som det skal, vil man ved en pfctl -a authpf -s all få
vist alle de regler authpf har sat ind for alle brugere. På -current er
denne liste tom. Derimod findes der regler i pfctl -a authpf:rulename -s
all - men dem ser det ikke ud til at pf hiver ind via det generelle anker
authpf?

Jeg ville blot høre, om der var nogen af jer der har oplevet dette, for
ellers ville jeg prøve misc..

Med venlig hilsen
Simon Thoustrup