Re: syslog fra remote host

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Jun 2004 - 19:05:07 CEST

Date: Fri, 4 Jun 2004 19:05:07 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: syslog fra remote host

Quoting Morten Winther (freebsd@mwi.dk):
> Ved dog ike om jeg skal bruge -a nåt jeg bare skal tillade alle hosts.
>
> -a allowed_peer
> Allow allowed_peer to log to this syslogd using UDP datagrams.
> Multiple -a options may be specified.
>
> Allowed_peer can be any of the following:
>
> ipaddr/masklen[:service]

Det tyder jo paa, at du kan skrive noget i stil med:

        -a 0/0

Du kan lige teste og foelge op -- jeg koerer ikke FreeBSD.

Har du i oevrigt behov for at tillade logning fra _alle_ maskiner? Hvis
du kan begraense dig til et lokalnet, ville dette vaere vaere en bedre
loesning, tror jeg:

        -a 192.168.0.0/8

Eksempelvis.

Mvh. Michael.

--
<zenlunatic> debian unstable is so broken
<teratorn> zenlunatic: are you trying to be funny?