Re: Har jeg ret i at ......

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 09:26:44 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Har jeg ret i at ......
Date: Thu, 3 Jun 2004 09:26:44 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 3/6-2004, at 9.14, Søren Steen wrote:

> som bridge og firewall. Som bridge mellem Wifi-kortet og det interne
> netkort.
> Som firewall mellem det interne og eksterne netkort.

> at kunne huske at du ikke bare har en ren bridge -- men filtrerer på
> den også
> med pf?
>
> Ja det er korrekt. Nu har jeg lige prøvet at slå pf fra og der virkede
> det
> uden problemer. Men nu vil jeg også gerne sætte nogle regler op, så
> når jeg
> enabler pf igen og bruger følgende konfiguration:

> [...]

Opgrader til OpenBSD 3.5 - hvis du stadig bruger
OpenBSD 3.3 kører du med gammel software som ingen gider
hjælpe med - sådan lidt direkte sagt, men reelt nok
da problemer jo løses i software henover tid.

# Prøv dernæst lige med denne lille pf.conf
# stadig med dine aliaser ovenfra
block in
pass out keep state
pass quick on lo
pass in on $int_if

- måske?

loopback interface bruges jo mange steder

Hvad adresser bruges der I løsningerne?
Har I været omkring aktiv/passiv FTP - jeg har ikke lige fulgt
så nøje med og kunne ikke lige se det i tråden

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000