Syslogserver

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 09:09:09 CEST

Subject: Syslogserver
Date: Thu, 3 Jun 2004 09:09:09 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg har installeret syslog-ng på FreeBSD 5.2.1-RELEASE-p8. Der er tale om en testserver,
hvor formålet dels er at skabe et overblik over mængden af logs fra andre servere, men
selvfølgelig også at få afprøvet samspillet mellem syslog-ng og nogle af de andre syslog-
programmer som kører ude på vores servere.

Jeg har ingen problemer med, at få Linux- og FreeBSD-servere til at logge til den centrale
syslog-ng, men vores HP-UX servere får ikke skrevet i logfilerne på den centrale server.
Lokalt på HP-UX serverne hedder nogle af logfilerne noget andet, f.eks. mail.log og ikke
maillog som på Linux og FreeBSD, men det burde vel ikke være afgørende, når nu det
er den centrale syslog-ng som sørger for skrivningen til filer.....?

Jeg har googlet efter en løsning, og har ikke rigtig kunnet finde noget om mit problem.
Muligvis ville det hjælpe at installere syslog-ng på HP-UX serverne, men vi har også andet udstyr
som ikke kører syslog-ng, f.eks. windows servere (ja føj ;-)

Er der nogen som har været ude for samme problem, eller hvis der ikke er noget problem, så
et forslag til hvad der kan være galt med mit setup?

Med venlig hilsen

--
Allan Wermuth
Driftsingeniør, IT-service - Syddansk Universitet