tilføje mere diskplads på FreeBSD 5.x

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Jul 2004 - 10:42:02 CEST

Date: Tue, 13 Jul 2004 10:42:02 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: tilføje mere diskplads på FreeBSD 5.x
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Når jeg har tilføjet mere diskplads har jeg brugt
fdisk, disklabel og newfs (i nævnte rækkefølge).

På man siderne til fdisk(8) ser jeg at citat: "In
order for the BIOS to boot the kernel, certain
conventions must be adhered to." citat slut.

Men når jeg ikke skal boote fra denne enhed, men bruge
den til at gemme filer, kan jeg uden dårlig
samvittighed springe 'fdisk -I /dev/da4' over?

Det går fint at disklabel og newfs'e enheden.

Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan