Re: Underligt problem med danske tegn.

From: Morten Boenloekke Post (none@cure--nerdheaven.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Jan 2004 - 00:14:37 CET

Date: Wed, 28 Jan 2004 00:14:37 +0100
From: Morten Boenloekke Post <none@cure--nerdheaven.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Underligt problem med danske tegn.

Hejsa,

Heh, jeg har faktisk fået løst mit problem i mellemtiden da en kammerat
gjorde mig opmærksom på det var min c shell... Nu virker æøåÆØÅ i alle
mine apps, med undtagelse af xchat som vælger systems default som charset
og det er imellemtiden ikke et af de nedenstående... Oh well.

declare -x LANG="C"
declare -x LC_CTYPE="da_DK.ISO_8859-1"
declare -x CHARSET="ISO-8859-1"

--
Morten Boenloekke Post * mortens (at) box (dot) sk