(no subject)

From: Andreas Ryge (none@andreas--ryge.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Jan 2004 - 10:19:58 CET

From: "Andreas Ryge" <none@andreas--ryge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 27 Jan 2004 10:19:58 +0100

Hej

Jeg er blevet involveret i noget portering af en windows applikation til
unix (AIX og Solaris ind til videre), og i den forbindelse ville jeg
høre om
der er en "standard" for #defines på forskellige platforme. Jeg
præciserer
lige:

På windows platformen defineres f.eks _WIN32 , så man kan ifdef'e win32
specifik kode:
#ifdef _WIN32
#endif

Jeg vil høre om der er nogen der ved om der findes en "standard" for
tilsvarende defines på unix, f.eks:
_UNIX
_AIX
_SOLARIS
_PTHREADS
osv.

Således at man dels kan udskille win32 specfik kode, men også de dele
der kan variere fra unix til unix.
Jeg bruger i øvrigt GCC på alle unix platforme.

Mvh
Andreas