Re: Gnome

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Jan 2004 - 15:27:25 CET

Date: Mon, 26 Jan 2004 15:27:25 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gnome

On Mon, Jan 26, 2004 at 01:33:50PM +0100, db wrote:
> I forbindelse med det foredrag jeg skal holde om FreeBSD, vil jeg gerne
> vise dem hvor flot Gnome kan blive. Personligt har jeg aldrig gaaet op i
> det grafiske, men det goer publikum nok. Saa derfor:
> Hvordan saetter man hurtigst/nemmest Gnome op til at bruge danske tegn?

Man logger ind med dansk som sprog eller sætter lang til ISO-8859-1(5)

> Nogle porte med fede themes der kan anbefales?

Der findes følgende under ports/x11-toolkits
gnome-themes
gnome-themes-extras
gnome-industrial-theme

Men jeg vil foreslå at du nøjes med noget afdæmpet.

> Nogle porte med flotte fonts der kan anbefales?

Hvis du installerer metaporten gnome2 kommer der automatisk pæne fonte med.
Du skal blot sørge for at størrelsen passer så folk kan læse hvad der står.

Jeg ville nok bruge noget mere krudt på at vise OOo og andre lign.
programmer. Du kan evt. installere gnome2-fifth-toe metaporten.

Jeg kan anbefale at du bruger en maskine med et fornuftigt grafikkort aht.
hardware acceleration samt en rimelig hurtig maskine - altså ikke en 500MHz
Celeron med 128MB RAM. Gnome2 er ikke helt så slem som KDE3, men det sluger
stadig ressourcer...

Mvh.
Sven