Docbook

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 09:46:32 CET

Subject: Docbook
Date: Wed, 21 Jan 2004 09:46:32 +0100
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg kører FreeBSD release 5.2 , og har fra portssamlingen installeret DocBook.
Efter at have skiftet til /usr/ports/textproc/docproj , så har jeg kørt

# make JADETEX=yes install clean

På denne måde skulle jeg få installeret TeX også. Efter installationen ville
jeg så lige teste om jeg f.eks. kunne generere en pdf-fil udfra en sqml-fil.
I praksis har jeg downloadet én af bøgerne "Friheden til at lære Unix", i SGML-format, hvorefter jeg ville køre kommandoen

# db2pdf bog.sqml

Jeg har imidlertid ikke programmet db2pdf installeret viser det sig ......, jeg troede at det var en del af TeX?

Er der nogen som kan hjælpe mig videre, og meget gerne fortælle mig hvad jeg mere skal installere fra portstræet.

Med venlig hilsen
Allan Wermuth