Re: BoF på LinuxForum 2004

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 16 Jan 2004 - 08:40:34 CET

Date: Fri, 16 Jan 2004 08:40:34 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BoF på LinuxForum 2004

Anders S. Jensen wrote:
> Det er godt nok i sidste øjeblik, da der er frist for
> ansøgninger den 15/1, men...

Ansøgningsfristen er blevet udvidet til 20/1.
(se: http://www.linuxforum.dk/2004/bof/)

Så der burde nu være tid til at få styr på de ideer der har været
oppe at vende på listen, men som ikke er blevet til et reelt
forslag endnu.

Som min hukommelse ser det, så er der sendt flg. til coord:
  + PF firewall BoF - Kramshøj
  + Valg af OS - Boegh

Der har bla. været disse oppe at vende på listen:
  + Netovervågning med BSD
  + Backupsystemer
  + Rrdtool alternativer

Selv har jeg følgende ideer:
  + Hardening af *BSD (både mod nettet og mod lokale brugere)
  + Håndtering af sikkerhedsadvisories/patching i større
    installationer.
  + BSD på desktoppen - hvad virker, hvor er der problemer og
    hvordan løses de?
  + OS-X (ja, der var en sidste år - men den var vist et hit)
  + Hvordan kan jeg som ikke-koder bidrage til *BSD
    (en af måderne er at være BoF organisator)
  + WiFi - BSD erfaringer, sikkerhed, ...

Er der en der har lyst til at tage fat i et af dem?

Som BoF organisator behøver man ikke være ekspert i emnet - bare
have et overordnet overblik og lysten til at prøve at styre en
god diskussion - og så have 5min intro til emnet klar.

Som en del af LinuxForum-coordinations-juntaen, så har jeg ikke
selv mulighed for at holde nogen af disse (jeg får rigeligt
travlt med at være stresset og se forvirret ud :-), derfor er mit
håb at der er nogen der kan gribe emnerne og få et par gode BSD
BoFer stablet på benene.

Vi ses til LinuxForum 2004!

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---