Re: via C3 RNG - OpenBSD

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Jan 2004 - 11:07:01 CET

Date: Wed, 14 Jan 2004 11:07:01 +0100
Subject: Re: via C3 RNG - OpenBSD
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Friday, January 2, 2004, at 02:40 AM, jkv wrote:

> Hej...
>
> Sidder lige og roder med min CL10000's RNG på min OpenBSD.
> Jeg leder efter en dmesg(cpu linjerne) fra en OpenBSD 3.4 på en
> via C3 med RNG(der er enabled) som jeg lige kan glugge lidt på...
> Anyone?

Jeg tror aldrig der kom noget svar på denne ...

Jeg undersøgte mine egne systemer og det lader til at den
"stepping" som mine CPU'er ikke indeholder denne feature :-(

Jeg fandt følgende afsnit i PadLock_RNG_prog_guide.pdf
(linket er forlist men på VIA's hjemmeside, søg efter PadLock)

This guide defines the RNG function as implemented in the VIA Nehemiah
processor. Earlier versions of the VIA Nehemiah processor, starting
with stepping 3, had a single RNG noise source. Software should not use
the RNG feature on VIA Nehemiah processors prior to stepping 3.

The CPUID identification of the first VIA Nehemiah processor containing
the RNG feature is:
Vendor ID: CentaurHauls
Family: 6
Model: 9
Stepping: 3

The CPUID identification for the newer VIA Nehemiah core with two RNG
noise sources is:
Vendor ID: CentaurHauls
Family: 6
Model: 9
Stepping: 8

Hvis der er nogen med en nyere VIA C3 der har en nyere stepping vil jeg
gerne høre nærmere - om der kommer beskeder under boot osv. :-)

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000