FreeBSD foredrag

From: Socketd (none@db--traceroute.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 20:22:52 CET

Date: Tue, 13 Jan 2004 20:22:52 +0100
From: Socketd <none@db--traceroute.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD foredrag

Hi group

Jeg skal holde et (måske flere) foredrag om FreeBSD (5.2). Publikum (i
første omgang) er windows-only brugere, men jeg kan ikke udelukke der
også dukker nogle linux folk op. Hovedparten er studerende,
hovedsageligt til datamatiker, men der kommer muligvis også nogle
multimediedesignere og dataloger.

Jeg regner følgende opdeling:
Unix/FreeBSD generelt
FreeBSD som desktop
FreeBSD som server

Vil derfor spørge om I kan befale nogle emner/teknologier at fremlægge?
Hvad synes unix newbies normalt er spændende at høre om? Findes der
nogle slides der grafisk viser nogle Unix/FreeBSD teknologier, som fx
hvordan XFree, GTK og Gnome samarbejder om at vise den grafisk
brugergrænseflade? Andet?

mvh
db