Re: Soekris bestilling

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 16:58:13 CET

Date: Wed, 7 Jan 2004 16:58:13 +0100
Subject: Re: Soekris bestilling
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Wednesday, January 7, 2004, at 04:24 PM, Poul-Henning Kamp wrote:

> Hvis du nu er rigtig smart, så tilbyder du også at sælge et CF kort
> med en FreeBSD installeret, så slipper folk for at rode med diskless
> boot og alt det der...
Så lover jeg til gengæld at skrive et script så folk kan smide et
ordentligt
OpenBSD image på via netcat og TCP/IP når den er bootet i Free ;-)

Da min 4801 ihvertfald kan PXE boote er det blot interessant at
få monteret CF kortet - jeg gider ikke det pjat med at tage det ind og
ud
hele tiden.

Boot over netværk og opdatering af CF-kortet via den metode er
rimelig nem - svarer jo til at sætte en DHCP server op så det
kan de fleste klare :)

1) boot via PXE til en shell
2) netcat det lytter på en port og smider til dd ned på CF kort
3) server der sender image via netcat
4) reboot

Mvh

PS Jeg glæder mig til BSD embedded - the movie - hvis det blev
optaget en?

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000