Re: Backup, få vist backup jobs, restore

From: Kristen Nielsen (none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 12:44:49 CET

Date: Wed, 07 Jan 2004 12:44:49 +0100
From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Backup, få vist backup jobs, restore

Allan Jensen wrote:

> [...]

OK - og det er jeg bestemt heller ikke, men vi mangler måske en ironi
smily, hvor man kan sige lidt sjove ting, uden at det skal tages med
mere end et smil på læben.

Jeg forsøgte med en almindelig ;-) smiley, men den er tilsyneladende
ikke god nok.

Til din (listens) generelle orientering syntes jeg faktisk netop at dit
spørgsmål gav mig et lille pusterum og et smil på læben, samt mange
tanker tilbage til dengang... (osv) på en en dag med alt for mange lidt
grå opgaver. Det var bestemt ikke for at gøre dig sur/til grin/udstille
dine evner osv.
Hvis det blev opfattet således, så undskyld - helt uden forbehold.

I øvrigt håber jeg at du kunne bruge rådet til at komme videre (og her
er der bevidst ikke nogen smiley)

Efter jeg kom i seng, tænkte jeg på at jeg også burde have nævnt
at hvis du har flere dumps på et (samme) tape ,fordi du dumper med nsa0
devicen (no-rewind-devicen) uden at rewinde tapen så kan du bruge skip
optionen på restore (vistnok -s <antal filer>) for at få adgang til
netop det dump på tapen du ønsker.
Her er senariet at dump/fil 1 det første dump du lægger på tapen osv.
På denne måde kan du fylder flere filsystmer på hvert tape.

med venlig hilsen
Kristen Nielsen.