RE: Newbie: NFS, Mac OS X og rettigheder?

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 14:55:02 CET

From: "Joachim Bondo" <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Newbie: NFS, Mac OS X og rettigheder?
Date: Tue, 24 Feb 2004 14:55:02 +0100

> Export-filen ser rigtig ud. NFS bruger uid/gid, sender
> disse oplysninger med, når der NFS-mountes. Stemmer
> disse overens?

Det gør de nu, så nu virker det - tak!

Problemet er nu, at jeg bliver nødt til at ændre bruger-id'en på et par
Mac'er, da de alle har uid 501 og nødvendigvis må være forskellige for at
matche de forskellige id'er på serveren. På serveren brugte jeg
chpass-kommandoen, men under Mac OS X giver kommandoen mig ikke milughed for
at ændre id'en. Er der nogen, der ved hvordan jeg ændrer uid under Mac OS X?

Joachim