Re: Embedded BSD med grafisk brugerflade

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Feb 2004 - 21:33:41 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Embedded BSD med grafisk brugerflade
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 23 Feb 2004 21:33:41 +0100

In message <none@403A62A6.9040309--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>, Morten Winther writes:

>Nu har jeg kun brugt FreeBSD som server og ved derfor meget lidt om det
>grafiske. Er der en der kan sige mig hvor meget et image med mindste
>X-windows og Mozilla kommer til at fylde?

Principielt skal du kun bruge:
        X serveren selv.
        fonte
        de libraries som mozilla skal bruge.

Det tror jeg er til at overkomme.

Overvej at lade være med at putte mail/news/chat delen i din mozilla,
det fylder vist nok en bondegård i sig selv.

>Hvilke komponenter skal jeg installere for at få en mini embedded udgave
>af X? Hvad er mest stabilt af windows-managers?

Du behøves ikke have en window manager overhovedet.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956