Re: Mounte et ímage?

From: Dennis Pedersen (none@dennis--bifrostdata.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Feb 2004 - 14:37:20 CET

From: Dennis Pedersen <none@dennis--bifrostdata.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Mounte et ímage?
Date: Wed, 11 Feb 2004 14:37:20 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Jeg kan se jeg har tastet lidt forkert. Følgende er forsøgt:

# mdconfig -a -t vnode -f g4u-1.13.fs -u 1
# mount /dev/md1 /mnt

Hvorefter mount: /dev/md1 on /mnt: Incorrect super block

Det ser ud til, at det ikke er et ufs-filsystem. Hvad kan det så være -
ffs, måske? Men det kan FreeBSD ikke mounte :-(

Envidere har jeg forsøgt

# dd if=g4u-1.13.fs of=/dev/fd0
# mount /dev/fd0 /mnt

Hvilket giver samme resultat. Disketten booter som den skal, jeg skal
bare have lavet nogle ændringer i den og det kan jeg ikke så længe jeg
ikke kan mounte den. Nogle idéer?