Re: Mounte et ímage?

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Feb 2004 - 12:06:52 CET

Date: Wed, 11 Feb 2004 12:06:52 +0100
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mounte et ímage?

Dennis Pedersen wrote:

> Hej.
>
> Jeg har et lille problem... Jeg har et floppyimage af en NetBSD
> (g4u-1.13.fs). Jeg skal have lavet nogle ændringer i imaget, men hvordan
> mounter jeg det?
>
> Jeg har forsøgt (under FreeBSD 5.2):
>
> # mdconfig -a -t vnode -f g4u-1.13.fs -u 1
> # mnt /dev/md0 /mnt
> mount: /dev/md1 on /mnt: incorrect super block

Det ser rigtigt nok ud bortset fra at du mounter /dev/md0 ?
og hvilken slags filsystem er der på dit .fs image?

jeg plejer at gøre noget i stil med (cdimage)

mdconfig -a -t vnode -f /somewhere/youriso.iso -u 0
mount_cd9660 /dev/md0 /cdrom/
og det virker.

Med venlig hilsen / Best Regards
Laust Jespersen

http://www.ust.dk
Viking Rule of Acquisition 1: Remember where you beached the long ship