RE: FreeBSD 5.1 der crasher flere rackskabe

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 09 Feb 2004 - 17:37:10 CET

From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: FreeBSD 5.1 der crasher flere rackskabe
Date: Mon, 9 Feb 2004 17:37:10 +0100

> Tak for jeres indlæg... Jeg har skiftet netkortet. Havde allerede tjekket
> med chkrootkit, hvilket ikke meldte om noget mistænkeligt.
>
> og hvis det sker igen, vil jeg kigge på switch/gateway og studere hvilke
> MAC der er assigned o.s.v.

Jeg havde en kasse der også lavede noget af det du beskriver, min kasse
legede bridge med et par maskiner der kørte HA bagved.
Den blev ramt godt og grundigt af ARP problemet i 5.1 da vi testede HA
ved at fjerne og tilføje netkort.

Opdatér evt din 5.1 til et højere patchlevel.
Mere om ARP problematikken her:
ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/CERT/advisories/FreeBSD-SA-03:14.arp.asc

Med venlig hilsen / Best Regards
Laust Jespersen

http://www.ust.dk
Viking Rule of Acquisition 1: Remember where you beached the long ship