Apache og rotatelogs

From: Anders Dyekjaer Hansen (none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Feb 2004 - 14:10:58 CET

From: "Anders Dyekjaer Hansen" <none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Apache og rotatelogs
Date: Thu, 05 Feb 2004 14:10:58 +0100

Hejsa,

Jeg har et problem med brugen af rotatelogs i forbindelse med apache.
SĂ„dan her ser noget af min httpd.conf fil ud:
<VirtualHost>
...blah blah. ..
CustomLog "|/usr/local/sbin/rotatelogs /var/log/httpd/httpd-access.log 10"
combined
...blah blah...
</VirtualHots>

Som jeg forstÄr udfra man pagen sÄ skulle dette rotere logfilen hvert 10.
sekund. Dvs. kopiere httpd-access.log til httpd-access.log.<unixtime> og
herefter slette alt i httpd-access.log sÄledes at man starte pÄ en ny fil.

Resultater af ovensÄende er dog at den aldrig skriver til httpd-acces.log
men laver en nye http-access.log.<unixtime> fil hvert 10. sekund hvor den
skriver log informationerne. httpd-access.log forbliver uĂŠndret...

SpÞrgsmÄlet er sÄ om det virkelig er det den skal gÞre? Eller om det er
en konfigurations fejl eller om det er mig der har misforstÄet noget?

Jeg kĂžrer FreeBSD 4.9 med Apache 1.3.29 og bruger virtualhosts

~Anders