Re: 5.3 install-problem - løst!

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Dec 2004 - 09:49:19 CET

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: 5.3 install-problem - løst!
Date: Fri, 17 Dec 2004 09:49:19 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 17 Dec 2004, at 10:22, Tony Albers wrote:

> hehe, ikke for at blande mig, men en travelmate er en bærbar:)
>
> så den med kabling er nok omsonst.

Korrekt, Acer TravelMate er en bærbar (og var i øvrigt langt fremme på
beatet ved i år 2000 at have indbygget Wi-Fi kort). Så det med kabler
m.v. bliver meget besværligt. Desuden virker drevet fint under Windows,
og bootloaderen finder da også FreeBSD på CD'en og starter fint op på
den.

Nå, men heldigvis har min kone arvet min endnu ældre TravelMate 331T
med dertilhørende CD-drev (også eksternt), og slutter jeg det til, går
det fint! Den snart udfasede sysinstall kommer frem, og jeg er klar til
nye uforudsete udfordringer. Perfekt!

Forinden havde jeg prøvet at slå ACPI fra (`set
hint.acpi.0.disabled="1"' i boot prompten), men det hjalp ikke.
Tværtimod, jeg fik nogle fejl om ikke genkendt hardware, som jeg ikke
fik med ACPI sat til.

Endnu engang tak for hjælpen!
Joachim