Re: pf og freebsd

From: Allan Wermuth (none@alw--sdf-eu.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 09 Dec 2004 - 14:47:34 CET

Date: Thu, 9 Dec 2004 13:47:34 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--sdf-eu.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: pf og freebsd

On Thu, Dec 09, 2004 at 02:29:23PM +0100, Gitte Wange wrote:
> Jeg har brugt pf under FreeBSD i et stykke tid. Og mig bekendt (her må nogle
> af de mere garvede gerne rette mig hvis jeg tager fejl) kan du ikke vælge
> enten/eller.
>
> Du er nødt til at kompilere pf modulerne med i kernen (eller som moduler ved
> siden af?) for overhovedet at kunne bruge pf på FreeBSD. De ting du sætter i
> rc.conf er bare en notifikation af at pf skal startes, hvor dine regler er
> etc etc.
>
> Jeg har valgt at kompilere min kerne med pf modulerne i da det umiddelart
> [...]

Ok, takker for svaret.

Jeg tolkede bare afsnit 24.4.2, om "Kernel options", sådan at det ikke var nødvendigt
at lave en custom kernel, men hvis man gjorde, så blev modulerne ikke brugt.

Det vil sige, at under alle omstændigheder skal pf enables i /etc/rc.conf, uanset om
man compilerer og installerer en custom kernel. Korrigér mig, hvis det ikker er korrekt!

mvh Allan

--
Allan Wermuth
alw@sdf-eu.org