udvide filsystem på FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Aug 2004 - 06:47:59 CEST

Date: Thu, 12 Aug 2004 06:47:59 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: udvide filsystem på FreeBSD
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Spiste min egen hundemad, og lavede et filsystem på en
FreeBSD 5.x box. Da jeg forsøgte at udvide filsystemet
"nedad", skrev kommandoen (Yahoo's spamfilter spiser
min mail, hvis jeg skriver kommandoen!) "invalid
superblock", hvilket måske ikke undrer.

Ved nogen hvordan man kan forbigå denne meddelelse?
Hvis man f.eks. udvider filsystemet til at gælde hele
det tilgængelige areal?

Jeg lavede første gang en fsck på det udvidede
filsystem, og det resulterede i at partitionen
skrumpede igen. Så når den udvides, skal den blot
mountes med det samme.

Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan