RE: Problemer med fsck

From: Sonni Bak Skammelsen (none@sonni--sonni.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Apr 2004 - 20:17:18 CEST

From: "Sonni Bak Skammelsen" <none@sonni--sonni.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Problemer med fsck
Date: Fri, 23 Apr 2004 20:17:18 +0200

Sonni Bak Skammelsen wrote:
> Hej
>
> Min maskine gik kold og jeg måtte genstarte den ved at trykke på reset.
> Den siger så jeg skal køre disktjek manuelt når jeg booter den, og det
> gør jeg så.
> Når fsck slutter af med følgende linier:
>
> Ad4: READ command timeout tag=0 serv=0 - resetting
> Ata2: resetting devices .. Ata2-slave: ATA identify retries excceded
> Done

Din harddisk vil ikke oplyse hvem den er (identify kommandoen). Den er enten
død eller døende. Hvis du er meget heldig kunne det være et dårligt kabel,
men disken er nok død...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Hov, jeg glemte da vist lige at skrive at den disk, ata2-slave, ikke findes
og aldrig har gjort det.
Der er kun en disk i maskinen, den jeg vil mene skulle hedde ata2-master.

/Sonni