Re: Apache genstarter ikke efter logrotate

From: Soeren Thing Andersen (none@soeren--thing.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Apr 2004 - 19:30:20 CEST

Date: Thu, 22 Apr 2004 19:30:20 +0200 (CEST)
From: Soeren Thing Andersen <none@soeren--thing.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Apache genstarter ikke efter logrotate

On Thu, 22 Apr 2004, Michael Rasmussen wrote:
> Jeg har et problem med Apache, som manifesterer sig ved, at hver gang
> logrotate kører, kommer Apache ikke op igen. Der står intet i logfilerne
> ud over følgende:
> /var/www/logs/error_log
> [dato] [notice] SIGUSR1 received. Doing gracefull restart
>
> Når jeg genstarter Apache manuelt, starter den uden fejlmeddelelser
> overhovedet.
>
> System: OBSD 3.4

Nu nævner du ikke om du kører Apache i chroot (default, medmindre du
har tilføjet -u til httpd_flags i /etc/rc.conf[.local]), men hvis du
gør det, så er det et kendt "problem" hvis du samtidigt har fx. PHP
som et loadable module til Apache. Det har været vendt *mange* gange
på openbsd-misc.

Se fx.
http://marc.theaimsgroup.com/?l=openbsd-misc&m=106937444419529&w=2

En vist ofte anvendt løsning er at lave en fuld restart (stop/start)
istedet for at bruge SIGUSR1. Andre dropper chroot og benytter SIGUSR1
som de plejer.

/Thing.