Re: Intel, HP eller Dell?

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 20:57:58 CEST

Date: Sat, 10 Apr 2004 20:57:58 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Intel, HP eller Dell?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> stoppe CD-en i, og starte installationen.
>
> Den har jeg problemer med (hænger).

Hm, det var underligt. Hvilken FreeBSD-version og CPU
har du? Hvor hænger den? Har du prøvet i
enkelt-bruger-modus?

Jeg har prøvet med 5.2.1 samt en måned gammel current,
og begge virker fint. Hardwaren er dual Xeon på 2,4
Ghz, 2 GB RAM. Sidder netkortet i en gigabit- eller
100MB-switch? Tvivler på, at det kan være årsagen, men
men.

Jeg pakkede den ud af æsken, satte strøm på, ind med
CD'en, ingen ændring i BIOS. Funger.

> ACPI
> Men
> jeg
> mht.
>
> G2 kører jeg med 4.x uden problem, btw.

Jeg bør nok præcisere at det er under boot at
konsollen skriver om en timeout, men det forsinker
ikke boot-processen synderligt. Når den først er
igang, så lader det ikke til at den spiller nogen
rolle. Og da jeg ikke har fundet noget på internettet,
så har jeg ladet det ligge. Så det skal ikke være en
årsag til at vælge HP/Compaq fra, de laver gode
maskiner.

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan