Re: Intel, HP eller Dell?

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 20:40:33 CEST

Date: Sat, 10 Apr 2004 20:40:33 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Intel, HP eller Dell?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

http://people.freebsd.org/~emoore/MegaRAID_SCSI/Daemon/

> Fungerer fint, dog har jeg oplever problemer med
> ACPI (skal slås fra)
> i 5.x.

Ikke her hos mig. Muligvis i FreeBSD 5.1, men ikke i
5.2. Hvis du booter med ACPI slået fra, virker
bge-netkortet ikke (gigabit). Fungerer helt OK.

Har også en Dell 2650-æske, og det er "blot" at stoppe
CD-en i, og starte installationen.

Har en DL380 (G2) som fungerer med 5.2, her skal ACPI
slås _fra_, ellers virker det ikke særlig godt. Men
her får jeg nogle timeouts med ciss-driveren, men jeg
har ikke erfaret at det har givet nogle problemer mht.
diskene.

> af deres 4 timers
> er lidt uoverskuelig.

Det som jeg godt kan lide med Dell's side på
internettet er, at jeg kan se prisen her og nu, og
ikke skal klikke gennem mange sider, inden man kommer
frem til en forhandler, før prisen evt. synes.

Hardwaren er meget godt understøttet af FreeBSD
5-grenen. På HP (Compaq) har der været småting med
ciss-driveren, men dette har som sagt ikke resulteret
i nogle drift-mæssige overraskelser. Så når maskinerne
er så ens i ydelse og pris, så vinder Dell på god
tilgængelighed på deres sider.

At deres salgsperson så hele tiden fortæller mig at nu
har han presset prisen heeellltt i bund, går vel mere
på kundepleje, end på egentlig speciel rabat til mig.

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan