acpi freebsd 5.1 ?

From: Flemming Laugaard (none@flemming.laugaard--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Sep 2003 - 07:23:12 CEST

Date: Thu, 18 Sep 2003 07:23:12 +0200
From: Flemming Laugaard <none@flemming.laugaard--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: acpi freebsd 5.1 ?

Hej

Jeg står med et underligt problem med FreeBSD 5.1 ( og 5.0 ).
Det er sikkert noget banalt, men jeg har stirret mig blind på det ;-)

En x86 pc med et ecs bundkort med en athlon kan ikke lukke
ordentligt ned. Når shutdown køres, hænger hele maskinen og
et power-off er nødvendigt.

Eneste symptom er at systemet fryser når den er lige ved at "tage strømmen".

Alle komponenter har været ude, og bundkortet er skiftet fra nforce til via
chipsæt. Samme problem. Jeg ved ikke om problemet relaterer til ACPI.
Det er bare et gæt.

Jeg har sat hw.acpi.lid_switch_state til NONE da jeg har hørt at det kunne
hjælpe med på problemer. Bare ikke dette...
Jeg har faktisk også prøvet at slå ACPI helt fra i BIOS uden held.

Al hjælp modtages med kyshånd....

--
Med venlig hilsen
Flemming Laugaard