Re: Hardware raid under FreeBSD

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Sep 2003 - 22:45:48 CEST

Date: Wed, 17 Sep 2003 22:45:48 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: Hardware raid under FreeBSD

On 2003.09.17 11:01:44 +0200, Morten Winther wrote:
> Hej
>
> Hvad skal man gå efter, hvis man skal have en hardware raid løsning under
> FreeBSD?

Jeg regner med du mener IDE? Det kommer meget an på om det er de små
controller der kun kan RAID0/1 og som typisk koster under 1000, eller om
det skal være en rigtig controller, hvor man så ofte kommer op over 2000
(mindst).

Ved de "store" er Promise/3Ware/Adaptec vist de mest brugte.

> Jeg har søgt på Google samt i arkivet, men ikke fundet noget.

Hmm, led noget mere :-) - det har været snak om det. Jeg er ret glad
for min Adaptec 2400A (se evt
http://www.bsd-dk.dk/archives/2003/Jun/0080.html)

> Gerne noget der sender mail hvis en disk er nede og hot-spare er taget i
> brug osv.

Det er vel bare et par liniers shell/perl script :-).

--
Simon L. Nielsen
FreeBSD Documentation Team