FreeBSD og joystik

From: Preben Traerup (none@preben--powercow.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 27 Oct 2003 - 17:51:12 CET

Date: Mon, 27 Oct 2003 17:51:12 +0100
From: Preben Traerup <none@preben--powercow.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD og joystik

Hej.

Hvordan får jeg lige mit joystik til at virke under FreeBSD 5.1.

Jeg har følgende info

Fra dmesg

uhub0: Intel UHCI root hub, class 9/0, rev 1.00/1.00, addr 1
uhub0: 2 ports with 2 removable, self powered
ugen0: Logitech Inc. WingMan Extreme Digital 3D, rev 1.00/1.04, addr 2

Min kerne er bygget med dette

device uhci # UHCI PCI->USB interface
device ohci # OHCI PCI->USB interface
device usb # USB Bus (required)
#device udbp # USB Double Bulk Pipe devices
device ugen # Generic
device uhid # "Human Interface Devices"
device ukbd # Keyboard
device ulpt # Printer
device umass # Disks/Mass storage - Requires scbus and da
device ums # Mouse
device urio # Diamond Rio 500 MP3 player
device uscanner # Scanners

device joy #joystick

Men jeg kan ikke få mit joystik til at virke i tuxracer, som
er det eneste program, jeg lige ved supporterer joystik.

En anden lille test er, ifølge man joy, denne perl one-liner:
perl -e 'open(JOY,"/dev/joy")||die;while(1)
{sysread(JOY,$x,16);@j=unpack("iiii",$x);print "@j\n";sleep(1);}'

Her kan jeg bare ikke lige gennemskue hvilken device jeg skal bruge
jeg har nemlig ingen /dev/joy ?

./Preben

PS mit joystick virker fint med tuxracer og andre spil under Redhat 8.0.