Memory leak i Samba???

From: Mads (none@mads--kanon.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Oct 2003 - 08:41:28 CET

Date: Sun, 26 Oct 2003 08:41:28 +0100
From: Mads <none@mads--kanon.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Memory leak i Samba???

  Hej..

  Jeg installerede Samba 2.2.8a paa min freebsd 5.1 fra "ports" for en
  maaneds tid siden, og har observeret siden at min /var vokser med ca
  1% (ca. 2,5 MB) pr 3 dage. Naar jeg laver fsck viser den en
  nonreferenced fil som bliver stoerre og stoerre.

  Jeg kan rydde op ved at koere fsck -y i singleusermode - eller ved
  at reboote.

  Jeg har endnu ikke preovet at koere et par dage uden samba for at se
  om det goer en forskel, men har foerst mulighed for at goere det om
  en uges tid (Bruger - Pffft!!). Men jeg er heller ikke sikker paa om
  det samme skete foer jeg installerede Samba (manglende oservation).

  Jeg har kikket paa Google og har fundet en bunke forskellige
  newsgroup beskeder. Men der ser ud til at vaere stor uenighed om
  hvorvidt version 2.2.8a faktisk har et leak eller er blevet
  repareret. Saa jeg vender mig til min stoerste kilde for gode
  og indholdsrige diskutioner: bsd-dk..

  Er der nogen som har erfaringer med dette?

 /Mads

Mads Petersen
Amsterdam